Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Voor wie is deze site?

    Ondeugend-Daten.be is bedoeld voor iedereen van 18 jaar en ouder die op zoek is naar een date, relatie of vriendschap. Deelnemers komen eenvoudig en snel in contact met elkaar, op basis van opgegeven interesses, eigenschappen en voorkeuren.

  • Wat zijn de mogelijkheden?

    De mogelijkheden zijn hieronder op een rijtje gezet:

    OmschrijvingStandaard toegangVIP-toegang
    Gratis profiel aanmaken
    Profielen bekijken
    FotoZapper gebruiken
    FotoZapper matches bekijken
    Verzonden berichten altijd leesbaar
    Standaardberichten sturen
    Persoonlijke berichten sturen
    Foto's plaatsen
    Hoofdfoto's bekijken
    Extra foto's bekijken
    Standaard zoeken
    Uitgebreid zoeken
    Zoeken op trefwoord
    Laatste bezoekers bekijken
    Chatten
    Berichten lezen
    Prijs (inclusief BTW)GratisVanaf € 24,99

  • Wat is het voordeel van Sexy Dating Networks?

    De instelling "zoeken en gevonden worden op partnersites" staat standaard ingeschakeld. Door deze instelling krijgt u deelnemers getoond van alle sites van Sexy Dating Networks die aan uw zoekcriteria voldoen en kunt u met deze deelnemers communiceren. Dit geldt ook vice versa. Uw profiel is dus ook zichtbaar voor deelnemers op andere sites van Sexy Dating Networks. U kunt deze instelling desgewenst uitschakelen, hierdoor zal het aantal deelnemers dat aan uw zoekcriteria voldoet wel aanzienlijk verminderen.

Inschrijven

  • Hoe schrijf ik mij in?

    Na het invullen en verzenden van alle gegevens gedurende het inschrijfproces wordt een bevestigingsmail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Door te klikken op de link in deze e-mail bevestigt u uw e-mail adres.

  • Ik heb geen bevestigings e-mail ontvangen

    Indien de bevestigings e-mail niet binnen enkele ogenblikken na het inschrijven ontvangen wordt, is deze mogelijk in de map "Ongewenste e-mail" terecht gekomen. Kijk dan ook regelmatig in deze map of daar wellicht berichten staan die u toch had willen ontvangen.

Inloggen

  • Ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord vergeten

    Ga naar het tabblad "Inloggen" en klik vervolgens op "Wachtwoord opvragen". Geef vervolgens het e-mail adres in waarmee u zich heeft aangemeld. U ontvangt dan een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

  • Kan ik mijn inlognaam wijzigen?

    Het is niet mogelijk om uw inlognaam na inschrijving te veranderen.

  • Hoe verander ik mijn wachtwoord?

    Ga naar het tabblad "Inloggen" en klik vervolgens op "Wachtwoord opvragen". Geef vervolgens het e-mail adres in waarmee u zich heeft aangemeld. U ontvangt dan een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Chatten

  • Hoe kan ik chatten?

    Nadat u ingelogd bent gaat u naar het profiel van een deelnemer. Klik op de knop "Chat" waarbij vervolgens het chatscherm automatisch wordt geopend. Om onbeperkt te kunnen chatten is VIP-toegang vereist. Gratis deelnemers kunnen beperkt chatten.

  • Hoe kan ik mijn chatgeschiedenis terugkijken?

    Ga naar "Chats" en klik vervolgens achter het gewenste profiel op het geschiedenis-icoontje in de vorm van een klokje. Ook heeft u de mogelijkheid tot inzage in de chatgeschiedenis via het chatscherm. U klikt dan op het geschiedenis-icoontje. Chatberichten ouder dan 30 dagen worden automatisch verwijderd.

  • Wat is snelzoeken?

    Met snelzoeken kunt u zoeken met beperkte zoekcriteria, zoals geslacht, leeftijd en land

  • Wat is uitgebreid zoeken?

    Met uitgebreid zoeken kunt u alle beschikbare zoekcriteria aangeven, waaronder lengte, gewicht, kleur ogen, opleiding etc.

  • Wat is zoeken op trefwoord?

    Met zoeken op trefwoord is het mogelijk in de omschrijvingen van deelnemers te zoeken

  • Ik kan mijn eigen profiel niet vinden

    Indien u ingelogd bent, wordt in de zoekresultaten uw eigen profiel niet getoond. De enige uitzondering hierop is als u zoekt op profielnaam. Andere deelnemers zullen uw profiel wel zien, tenzij u uw profiel bewust verborgen heeft voor andere deelnemers.

Profiel

  • Hoe verberg ik (tijdelijk) mijn profiel?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Instellingen". Op het tabblad "Voorkeuren" kunt u de optie "Profiel zichtbaar voor anderen" aanvinken. Klik hierna op "Opslaan".

  • Hoe kan ik e-mail notificaties aan- of uitzetten?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Instellingen". Op het tabblad "Voorkeuren" kunt u uw voorkeuren aan- of uitzetten. Klik hierna op "Opslaan".

  • Waarom zijn mijn teksten nog niet zichtbaar?

    Foto's en teksten worden normaal gesproken binnen 24 uur gekeurd. Pas na goedkeuring worden deze zichtbaar voor andere deelnemers.

Foto's

  • Hoe plaats ik een foto?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Profiel". Vervolgens klikt u op het tabblad "Foto's". Volg hier de instructies.

  • Waarom zou ik een foto plaatsen?

    Het is uiteraard niet verplicht een foto te plaatsen. Het blijkt echter dat profielen met een foto aanzienlijk meer reacties krijgen dan profielen zonder foto. Plaats dus een foto voor het beste resultaat!

  • Hoeveel foto's mag ik plaatsen?

    U kunt maximaal 10 foto's plaatsen

  • Is het ook mogelijk mijn foto per post op te sturen?

    Ja, stuur (maximaal 10) foto's naar het volgende adres:

    Ondeugend-Daten.be
    T.a.v. Klantenservice
    Kerkenbos 1057c
    6546 BB Nijmegen
    Nederland

    Vergeet niet uw inlognaam te vermelden, zodat de foto's bij het juiste profiel worden geplaatst.

    Wanneer u de opgestuurde foto's terug wilt ontvangen, sluit dan een voldoende gefrankeerde en aan uzelf geadresseerde retourenveloppe bij.

  • Welke foto's mag ik plaatsen?

    Voor het plaatsen van een hoofdfoto gelden de volgende regels: alleen recente foto's waar men zelf op staat worden geaccepteerd als hoofdfoto. Uiteraard hoeft het gezicht niet herkenbaar in beeld te zijn. Bovendien mag een hoofdfoto niet seksueel expliciet zijn. Zo mogen er geen duidelijke seksuele handelingen of genitaliën op zichtbaar zijn.

    De regels voor het plaatsen van overige foto's zijn soepeler, mits deze aan onze voorwaarden voldoen. Zo is het plaatsen van foto's met expliciet seksuele inhoud toegestaan mits men zelf ook op deze foto's staat. Hierdoor komt het voor andere deelnemers ook serieuzer over en maakt men meer kans op het vinden van een leuke date.

  • Waarom zijn mijn foto's nog niet zichtbaar?

    Foto's en teksten worden normaal gesproken binnen 24 uur gekeurd. Pas na goedkeuring worden deze zichtbaar voor andere deelnemers.

  • Wie zien mijn foto's?

    Uw profielfoto kan door alle deelnemers bekeken worden. Overige foto's zijn alleen zichtbaar voor deelnemers met VIP-toegang. Het is ook mogelijk om foto's voor alle deelnemers te verbergen. Door in het Fotoalbum op de foto te klikken maakt u deze onzichtbaar of zichtbaar. U kunt verborgen foto's dan eventueel mee sturen in een bericht aan een deelnemer.

  • Hoe verwijder ik een foto?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en klik vervolgens op "Profiel". Klik vervolgens op het tabblad "foto's". Klik op de betreffende foto en daarna op het kruisje. U kunt een foto ook (tijdelijk) verbergen voor andere deelnemers door in het onderdeel "Mijn foto's" op de foto te klikken die u wilt verbergen.

Berichten

  • Hoe verstuur ik een bericht?

    Ga naar een profiel en klik vervolgens op "Nieuw bericht". Om handmatig berichten te kunnen versturen, is VIP-toegang vereist.

  • Hoe weet ik of een verstuurd bericht gelezen is?

    Ga naar het tabblad "Berichten" en klik vervolgens op "Verzonden berichten". Klik op het betreffende bericht om de details te tonen. Indien het bericht gelezen is door de ontvanger staat bij "Gelezen" de datum en tijd wanneer het bericht gelezen is.

  • Hoe blokkeer ik een deelnemer?

    Ga naar het profiel van de deelnemer. Klik vervolgens op het grijze ronde icoontje om de deelnemer te blokkeren. Het icoontje wordt vervolgens rood.

Abonnementen

  • Wat houdt een abonnement in?

    Met een abonnement geeft u aan voor welke periode u per keer VIP-toegang wilt kopen. Hoe meer u ineens koopt, hoe voordeliger het is. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode zal het systeem aan de hand van het door u gekozen opwaardeerplan automatisch opnieuw incasseren voor een volgende periode. U kunt uiteraard een abonnement op elk gewenst moment stopzetten of wijzigen.

    Met VIP-toegang, kunt u gebruik maken van alle functionaliteiten van de site.

  • Wat kost VIP-toegang?

    De actuele prijzen voor VIP-toegang:

    • 1 maand VIP € 24,99 /mnd
    • 2 maanden VIP € 19,99 /mnd
    • 4 maanden VIP € 14,99 /mnd

  • Hoe beëindig ik mijn abonnement

    Het beëindigen van een abonnement kan als volgt:

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Account". Op het tabblad "Account-status" klikt u op de knop "Abonnement stoppen". Klik vervolgens op "Bevestig" en uw abonnement wordt stopgezet zodat deze niet automatisch verlengd wordt. U behoudt gewoon uw VIP-toegang voor het resterende aantal dagen dat uw VIP-toegang nog geldig is.

Betalingen

  • Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

    Als deelnemer van Ondeugend-Daten.be kunt u veilig betalen via Creditcard (NL/BE), iDEAL (NL), BanContact (BE) en Overboeking (NL/BE). Betalingen vinden plaats via het veilige SSL-protocol. SSL is de meest toegepaste beveiligingsmethode die ervoor zorgt dat uw gegevens onderweg niet door derden onderschept kunnen worden. U kunt aan het slotje in uw internetprogramma zien of u met een beveiligde verbinding te maken heeft.

  • Is er een bedenktermijn?

    Als deelnemer van Ondeugend-Daten.be heeft u de mogelijkheid de overeenkomst voor een Abonnement zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst (herroepingsrecht).
    Omdat u na totstandkoming van de overeenkomst direct toegang heeft tot en gebruik kan maken van de overeengekomen diensten, bent u ingeval van herroeping een redelijke vergoeding voor deze diensten verschuldigd van € 1,50 voor iedere dag of dagdeel dat de overeenkomst tot aan het moment van herroeping heeft geduurd, met een maximum van het bedrag dat u op het moment van herroeping reeds aan abonnementsgeld heeft betaald. Het dientengevolge verschuldigde bedrag zal door Ondeugend-Daten.be mogen worden verrekend met het door u reeds betaalde abonnementsgeld; een eventueel na verrekening resterend saldo zal aan u worden teruggestort.
    Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient u dit ondubbelzinnig aan Ondeugend-Daten.be kenbaar te maken, bij voorkeur via het reactieformulier op de website dan wel via het Modelformulier voor herroeping

Uitschrijven

  • Hoe verwijder ik mijn profiel?

    Log eerst in. Ga vervolgens naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en klik vervolgens op "Account". Klik daarna op het tabblad "Uitschrijven" en volg de aangegeven stappen. Bij uitschrijving van het profiel wordt het profiel verwijderd en zal het niet meer zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Een eventueel lopend abonnement wordt stopgezet. Er vindt geen restitutie plaats van eventueel betaalde of in behandeling zijnde lidmaatschapsgelden.

    U heeft ook de mogelijkheid om uw profiel (tijdelijk) te verbergen. Kijk hiervoor in deze veelgestelde vragen bij "Profiel".

Contact

  • Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

    Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Indien u al deelnemer bent, log dan eerst in en vul daarna het reactieformulier in. Op die manier hebben wij de benodigde gegevens direct bij de hand en kunnen wij uw vraag het snelst beantwoorden.

    Indien u geen deelnemer bent of kunt niet inloggen, gebruik dan reactieformulier om uw vraag te stellen.

  • Wat zijn de algemene contactgegevens?

    Vestigingsadres:
    Ondeugend-Daten.be, Kerkenbos 1057c, 6546 BB Nijmegen
    Nederland

    Postadres:
    Ondeugend-Daten.be, Kerkenbos 1057c, 6546 BB Nederland
    Nederland

    Voor contact met de online klantenservice gebruikt u reactieformulier.